navigate_before
navigate_next
arrow_back

Branding & identitet

Branding & identitet kort fortalt

Branding er i og for sig enkelt. Men det kan, for nogle, være svært at navigere rundt i og
finde ud af, hvad det skal bruges til, og hvordan det skal bruges. Vi hjælper gerne med, at
gøre dig klogere på den overordnede betydning af branding, og hvad det specifikt kan
bruges til. Branding er kort sagt relevant for alle virksomheder, store såvel som små. Alle er
startet et sted og det er især vigtigt at praktisere branding fra start-up stadiet, så
virksomheden formår at forme sig derefter. Dette kan eksempelvis gøres via storytelling
omkring din virksomhed. Her er det vigtigt at der fra start tages stilling til, hvilke signaler der
skal sendes ud til kunderne, samt at alle i den givne virksomhed følger den overordnede
strategi.

Branding handler ikke om den, der råber højest

Det er vigtigt at turde, at skille sig ud og tænke kreativt ud af boksen. Det er nemlig det kreative, der skiller sig ud, som kunderne husker og associerer med dit brand, der får din virksomhed til at adskille sig fra konkurrenterne på markedet. Kommunikation er også et værktøj der kan bruges i din virksomheds branding. Hertil er det vigtigt at sige, at det ikke er den der råber højest, der trænger gennem larmen. Det er den, der fortæller den bedste historie. Hos 3 Wise Monkeys kan vi netop rådgive, udvikle koncepter, lægge strategier og eksekvere kampagner der styrker brandingen i din virksomhed. Det er dog vigtigt for os, at vide hvad målet med din virksomheds kommunikation er. Ved du det ikke selv, så starter vi der. Når dette er på plads, kan der herefter tages stilling til, hvilke medievalg og kanaler vi skal benytte til brandingen af din virksomhed.

Kontinuerlighed, relevans og værdi

Branding kan i og for sig egentlig minde meget om content marketing. De to marketing koncepter går ofte også hånd i hånd, da god content marketing kan have en stor effekt på værdien af dit brand. Branding kan nemlig ses som resultatet af en succesfuld content marketing strategi. Derudover er reglerne for branding præcis de samme som for content marketing. Det er vigtigt at have kontinuerlighed, relevans og værdi i sin kommunikation, da det er det, der skaber et godt brand. Er du blevet nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe dig, med at kommunikere og brande din virksomhed korrekt? Så tøv ikke med at kontakte os.

Kontakt os og få en uforpligtende snak om branding & identitet af jeres virksomhed, og få gode råd til hvordan man styrker sin virksomhed igennem god branding